Levertijd

De meeste artikelen leveren wij direct uit eigen voorraad. Indien u artikelen bestelt voor 20.30 uur, worden deze dezelfde dag aan u verzonden mits op voorraad. Bestellingen die verzonden worden, worden in de regel de volgende dag bezorgd (m.u.v. van de zondag). Dit geldt binnen Nederland, maar ook voor België en Duitsland is het meestal de volgende werkdag.

Indien u een artikel bestelt dat wij op voorraad hebben en u bestelt een artikel dat wij niet op voorraad hebben, in dezelfde order, dan geldt de levertijd van dit laatste artikel. Ook wanneer u meer bestelt dan de voorraad groot is zal de levertijd mogelijk langer zijn.

In de winkelmand ziet u uiteindelijk wat de actuele levertijd is. In de regel worden bestellingen niet gesplitst verzonden. Zodra uw zending is verzonden (PostNL) sturen wij u een mail met uw trackingnummer. Via dit trackingnummer kunt u uw bestelling volgen. Extra handig is de app van PostNL. Wanneer u deze op uw smartphone of tablet installeert kunt u niet alleen uw bestelling goed volgen, maar u kunt deze desgewenst ook her routeren. Voor vragen met betrekking tot uw zending kunt u bij PostNL terecht: 088 - 22 55 555. Met product vragen helpen wij u graag.

Verzending & verzendkosten

U kunt bij ons tijdens het afrekenproces kiezen hoe uw pakket verzonden moet worden. Dit kan met de PostNL pakketservice of u kunt het pakket afhalen op één van de ruim 2600 afhaalpunten van PostNL. Dit laatste biedt u maximale vrijheid en gemak. U hoeft immers niet te wachten op de pakketbezorger. Bovendien zijn veel afhaalpunten tot 21.00 geopend.

Ook is het mogelijk om een afleveradres te kiezen, anders dan het factuuradres. Zo kunt u een bestelling plaatsen en die elders laten bezorgen. In sommige gevallen kan dit handig zijn, bijvoorbeeld wanneer u uw bestelling wilt laten bezorgen op uw werkadres of het adres van familie of vrienden. Hieronder een overzicht van de mogelijkheden en verzendkosten. De verzendkosten ziet u ook wanneer u een artikel in uw winkelmandje stopt, zo staat u nooit voor verrassingen.

Binnen Nederland:

PostNL Verzending:

Wij verzenden met PostNL bij bestellingen tot € 49,99,- voor een bedrag van € 5,95,- inclusief btw.

Boven het bedrag van € 50,- is de verzending gratis. Uw pakket wordt op het door u aangegeven adres aangeboden. Bij in ontvangst name wordt u soms door de bezorger gevraagd te tekenen voor ontvangst. Mocht u onverhoopt niet aanwezig zijn dan wordt het pakket nog eenmaal aangeboden of, indien mogelijk, bij uw buren afgeleverd. In sommige gevallen wordt uw pakket bij niet thuis voor u afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de betreffende vervoerder. Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een trackingnummer waarmee u uw pakket kunt volgen.

Afhaalpunten van PostNL:

Als tweede bezorg-optie bieden wij u de vrijheid van een afhaalpunt van PostNL te kiezen. Bij deze methode kiest u een afleverpunt in uw eigen omgeving. Wanneer u de optie selecteert verschijnt er lijst van afhaallocaties in uw omgeving. Door op één van de getoonde PostNL locaties te klikken selecteert u het gewenste afhaalpunt. U ontvangt een email zodra uw pakket voor u klaar ligt op het gekozen afhaalpunt. U moet meestal tekenen voor ontvangst.

Stel dat u uw pakket wilt afhalen op een geheel andere locatie binnen Nederland en dit niet in de buurt van uw huis/(factuur)adres is, bijvoorbeeld omdat u op vakantie bent, dan is dit geen probleem. U geeft een factuuradres in en vervolgens vinkt u het vakje "verzenden naar hetzelfde adres" uit. Er verschijnt een nieuw, leeg adresveld. U vult het huisnummer en postcode in van de gewenste afleveromgeving, samen met uw naam en de rest van de adresvelden. Wanneer u nu klikt op de PostNL afhaalpunt verzendmethode verschijnen de afhaalpunten in de omgeving van de door u ingegeven postcode. Wanneer uw bestelling door ons is verzonden ontvangt u een trackingnummer waarmee u uw pakket kunt volgen.

NauticGear verzendservice:

Sommige artikelen kunnen niet met PostNL worden verzonden of naar een Afhaalpunt van PostNL worden verzonden omdat ze te groot of te zwaar zijn. Dit geldt bijvoorbeeld voor grotere koelkasten, rubberboten en lengtevracht. Hiervoor werken wij met een gespecialiseerde vervoerder. Indien u een dergelijk artikel bij ons bestelt hebben wij of deze logistieke partner altijd vooraf met u contact over het aflevermoment. Dit om te voorkomen dat pakketten niet kunnen worden afgeleverd omdat er niemand aanwezig is of omdat een dergelijk pakket niet bezorgd kan worden op het opgegeven adres. Bij deze methode van verzending vervalt de aangeboden gratis verzending bij een minimale bestelwaarde van € 50,-.

Afhalen:

Wij bieden u de mogelijkheid uw online bestelling bij ons af te halen. Dit kan alleen met online bestelde en afgerekende bestellingen. Zodra uw bestelling klaarligt ontvangt u van ons een afhaalbevestiging. Met deze afhaalbevestiging kunt u uw bestelling afhalen bij onze vestiging in Veenendaal, Inductorstraat 16, 3903 KB. De afhaalbevestiging is belangrijk, omdat u zich daarmee legitimeert om uw bestelling af te halen. Afhalen kan op werkdagen tussen 09.30 en 17.00 uur en dus uitsluitend nadat u van ons een afhaalbevestiging heeft ontvangen. De bestelwijze is niet anders. U kunt uw betaling doen per iDEAL, PayPal, Bankoverschrijving of Creditcard. Heeft u haast? Neemt u dan eerst even contact met ons op. We kunnen dan samen met u altijd kijken of we uw bestelling kunnen versnellen.

Verzending naar België en Duitsland:

Voor verzendingen naar België en Duitsland berekenen wij voor bestellingen een bedrag van 7,95 per bestelling. Bij bestellingen van grote producten, zoals koelkasten, boten, motoren etc. verzenden wij deze met een speciale vervoerder. Voor België berekenen wij een vrachttoeslag van € 32,- per bestelling. Helaas is het niet mogelijk voor ons om dergelijke pakketten te verzenden naar Duitsland of andere landen binnen en buiten de EU.

Onze adresgegevens zijn:

Nautic Gear
Inductorstraat 16
3903 KB Veenendaal
0318 744 755

Indien het artikel of pakket beschadigd aankomt of wanneer er andere afleveringsproblemen zijn dient u daarvan direct melding te maken bij ons op telefoonnummer 0318 744 755. Doet u dit binnen twee werkdagen, daar wij anders geen claims meer kunnen honoreren! Bij zichtbare schade aan het pakket kunt u deze direct weigeren.

Uitzonderingen

Wij behouden ons het recht voor om in sommige gevallen af te wijken van de door u gekozen vervoerder. Dit doen wij bijvoorbeeld bij bestellingen die niet als standaard pakket kunnen worden verzonden. Denk hierbij aan artikelen met een groot volume of gewicht, bijvoorbeeld rubberboten of grote koelkasten. U ontvangt van ons altijd een email met daarin vermeld, de naam van de vervoerder en een trackingnummer. Ons uitgangspunt is altijd een optimale bezorging voor u als klant.